آرتروپلاستی زانو

زانویی که دچار آسیب طولانی مدت است و به درمان های طبی و فیزیوتراپی پاسخ مناسب نداده است به منظور پیشگیری از محدودیت حرکت بیمار، نیاز به تعویض دارد .

مطمئنا بعد از تعویض مفصل زانو، بیمار نیاز به مراقبت های فراوانی دارد که بدین منظور باید در ارتباط با پزشک معالج و پزشکان توانبخشی باشد .

آرتروپلاستی زانو

آرتروپلاستی زانو

اقدامات قبل از جراحی آرتروپلاستی زانو

اقداماتی که بایستی باید برای جراحی آرتروپلاستی زانو انجام شامل موارد ذیل است:

انجام معاینات پزشکی

یکی از اقدامات لازم قبل از جراحی تعویض مفصل زانو انجام معاینات لازم توسط متخصص ارتوپد می باشد .

آزمایشات پزشکی

بعد از بررسی و معاینه توسط پزشک با توجه به شرایط فیزیکی فرد، آزمایشاتی نظیر: آزمایش خون، نوار قلب و … انجام می شود .

بررسی مصرف داروها

در صورت اینکه فرد هر گونه داروها مصرف می نماید . حتما باید پزشک خود را مطلع سازد .

 سوالات متداول آرتروپلاستی زانو

چه افرادی کاندید مناسب جراحی تعویض مفصل زانو هستند ؟

در افرادی این جراحی انجام می شود که ابتدا درد غیرقابل کنترل با مسکن داشته باشند . علاوه بر این، با انجام رادیوگرافی و تشخیص نوع آرتروز درجه سه و یا چهار و مختل شدن حرکت در این زمان فرد کاندید آرتروپلاستی زانو می باشد . پروتز های که برای زانو مورد استفاده قرار میگرد و معمولا از سه قسمت تشکیل شده می شود .

چه نوع پروتزی برای افراد مناسب است ؟

تمامی پروتزهای که در ایران استفاده می شود از استاندارد مناسبی برخوردار است و مورد تایید وزارت بهداشت می باشد . ولی نوع پروتز براساس شرایط بیمار مشخص می شود .

زانویی که دچار آسیب طولانی مدت است و به درمان های طبی و فیزیوتراپی پاسخ مناسب نداده است به منظور پیشگیری از محدودیت حرکت بیمار، نیاز به تعویض دارد . دکتر رضا شیروانی بختیاری متخصص ارتوپدی با استفاده از روش های تشخیصی و درمانی مجهز به بررسی بیماری ها می پردازد و از بروز عوارض زیاد جلوگیری می کند. برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با شماره های ۰۲۱۲۶۷۴۰۵۸۰ – ۰۲۱۲۲۰۷۳۱۲۵ تماس بگیرید یا به آدرس اینستاگرام مراجعه کنید .

آیا جراحی تعویض مفصل زانو محدودیت سنی دارد ؟

جراحی تعویض مفصل زانو محدودیت سنی ندارد و در صورت اینکه فرد آرتروز شدید داشته باشد حتی اگر سن کمتر از پنجاه سال داشته باشد می توان جراحی آرتروپلاستی را انجام دهد .

یکی از مبحاث دیگری که در مورد آن بحث و جدل زیاد می شود و بسیاری از بیماران سوال می کند عمل تعویض مفصل زانو می باشد .

زانوی که به درمان غیرجراحی پاسخ نداد بدین معنی که به درمان های فیزیوتراپی، زانو بند، دارو و درمان طبی پاسخ ندهد و سن بیمار هم بالا است این فرد کاندیدی است برای تعویض مفصل زانو است .

آیا افرادی دیابتی می توانند جراحی تعویض مفصل زانو را انجام دهند ؟

بله، اصولا دیابت عاملی نیست که نتواند منجر شود تا فرد نتواند جراحی تعویض مفصل زانو را انجام ندهد . اما در صورت اینکه فرد بیماری داشته باشد حتما باید به توصیه های متخصص ارتوپد خود دقت نمایید تا از بروز عوارض جانبی پیشگیری شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص ارتوپد خوب در تهران مراجعه نمایید.

برخی از خدمات دکتر رضا شیروانی بختیاری :

آرتروسکوپی زانو

درمان آرتروز

درمان آسیب های ورزشی

تعویض مفصل لگن


جراحی فوق تخصص پلاستیک زانو ,تعویض ,مفصل ,جراحی ,انجام ,آرتروپلاستی ,تعویض مفصل ,مفصل زانو ,آرتروپلاستی زانو ,جراحی تعویض ,صورت اینکه ,پاسخ مناسب نداده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه اینترنتی بیست موسسه فیلمسازی عرصه سیمرغ shayan13 alinawxbl69 paikka سرزمین من سئو سایت کمپانی